Home
5 tips voor het vind...

5 tips voor het vinden van een baan

Gebruik je netwerk

Wil je graag een baan vinden? Dan is de eerste stap om het eigen netwerk in te schakelen. In je omgeving zijn er ongetwijfeld mensen die bij een interessante werkgever werken. Laat je vrienden en familie weten dat je open staat voor een nieuwe uitdaging en stel op je LinkedIn profiel in dat je een baan zoekt.

Optimaliseer je CV

Je CV is het visitekaartje waar veel organisaties naar vragen op het moment dat je op een vacature reageert. Het optimaliseren van jouw CV is belangrijk om te laten zien waartoe je in staat bent. Het geeft tevens aan wat voor functies je al heeft bekleed in jouw carrière. Probeer op een eerlijke en overtuigende manier te laten zien wat je expertises zijn. Probeer tevens origineel te zijn.

Bereid je sollicitatiegesprek voor

Wanneer je de kans krijgt om ergens op sollicitatiegesprek te komen is het belangrijk om je goed voor te bereiden. Zorg ervoor dat je in kaart brengt welke mogelijke vragen gesteld gaan worden en hoe deze dan het best beantwoord kunnen worden. Probeer een inschatting de maken van de mensen die tegenover je zitten en hoe je ze kunt overtuigen. Door goed voorbereid het gesprek in te gaan heb je meer zelfvertrouwen.

Stuur een follow-up

Nadat je een sollicitatiegesprek gevoerd hebt doet je er goed aan om een follow-up te sturen. Stuur een dag na de sollicitatie een bericht dat je (indien dit het geval was) het gesprek als prettig hebt ervaren. Laat ook weten dat je interesse in de functie is toegenomen na het gesprek dat je gevoerd hebt.

Creëer een sterk LinkedIn profiel

Veel recruiters gebruiken LinkedIn om te zoeken naar potentiële kandidaten. Het platform heeft inmiddels voor veel werkgelegenheid gezorgd. Het optimaliseren van uw LinekdIn profiel is een verstandige zet, omdat je hierdoor opvalt.